З наближенням зими Україна знову стикається із серйозними проблемами енергетичної безпеки, значною мірою покладаючись на свої атомні електростанції, які нині постачають близько 60% електроенергії країни.
Підпишись на Hyser.com.ua в Google News! Тільки найяскравіші новини!
ПідписатисяОднак ці станції залишаються вразливими для ракетних атак, що становить значний ризик стабільності енергопостачання. За словами Олександра Харченка, директора Центру енергетичних досліджень, втрата ядерної енергії може призвести до щоденних відключень електроенергії до 20 години.
Такий сценарій не тільки означатиме холодні будинки, а й може призвести до широкомасштабних зупинок основних галузей промисловості та потенційно спровокувати нову хвилю міграції.
Перспективи ще більше ускладнюються атаками минулої зими, внаслідок яких було знищено вісім електростанцій та понад 800 опалювальних установок.
Навіть з урахуванням ремонтних робіт, що проводяться, експерт з енергетики Геннадій Рябцев припускає, що в оптимістичному сценарії українці все ще можуть зіткнутися з обмеженнями з електроенергії, оскільки електрика буде доступна лише 8–14 годин на день.
Відновлена енергетична інфраструктура також залишається під загрозою через недостатній захист, який забезпечує система ППО України.
Президент Володимир Зеленський висловив стурбованість в ООН, попередивши, що атаки, що продовжуються, на енергетичний сектор України можуть призвести до ядерної катастрофи.
Тим часом Україна стикається з додатковою проблемою забезпечення достатніх запасів газу, оскільки західні паливні трейдери не наважуються заповнювати українські сховища, побоюючись потенційних атак і нестабільного прибутку.
Також непередбачувана зимова погода, включаючи ризик сильних морозів, лише посилює побоювання щодо енергетичної стійкості України протягом найближчих місяців.
Читайте також:
Прощаємось із теплом: зимова погода вже на порозі – Україну огорнуть снігопади та мороз
У листопаді хочуть повернути графіки відключень світла: погода несе не лише холод – озвучено терміни
Проїзд у громадському транспорті подорожчає: за тролейбус та автобус доведеться платити більше